Cilt: 7 Sayı: 3, 30.12.2023

Yıl: 2023

Makale

Spor Eğitim Dergisi (SED), Hareket ve Antrenman Bilimi, Spor Eğitimi, Spor Sağlık ve Beslenme, Egzersiz Fizyolojisi, Egzersiz ve Spor Psikolojisi, Spor Bilişim Teknolojisi, Spor Yönetimi ve Beden Eğitimi ve Spor bilimleri alanlarındaki en son araştırmaları sunan saygın ve Uluslararası hakemli yayın (Bilimsel Dergi) organıdır. 

SED, Editöre mektup, derleme, araştırma ve orijinal araştırmaları yayınlamaktadır. Dergiye yayınlanması için başvurulan bilimsel makaleler, teorik veya deneysel araştırmalara veya spor bilimleri alanındaki pratik uygulamalara ilişkin yeni veriler içermelidir.


Web site: https://dergipark.org.tr/seder

Makale Gönderi: https://dergipark.org.tr/seder

AÇIK ERİŞİM POLİTİKASI


MAKALE YAYINLAMA ÜCRETİ


YAYIN SIKLIĞI

SED  yılda 3 sayı olarak (Nisan, Ağustos, Aralık) çıkarılmaktadır. Yazarlar bir sonraki sayıya kadar eserlerinin yayınlanmasını beklemeyecektir. Bu yolla SED, makale yayın sürecini, dergimize yayının yüklenmesinden, yayınlanıncaya kadar geçen süreyi hızlandırmayı amaçlamaktadır.


ARŞİVLEME

Spor Eğitim Dergisi katılan kütüphaneler arasında dağıtık bir arşivleme sistemi oluşturmak ve bu kütüphanelerin koruma ve restorasyon amaçlı kalıcı arşivler yaratmasına izin vermek için LOCKSS sistemini kullanmaktadır.

SED dergisi temel olarak spor bilimi ile ilgili tüm araştırma makalelerini kapsayan çalışmaları yayınlar. 

Bu konular:

·      Antrenman Bilimi

·      Sporcu Sağlığı

·      Sporcu Beslenmesi

·      Egzersiz Fizyolojisi

·      Egzersiz ve Spor Psikolojisi

·      Sporda Bilişim Teknolojileri 

·      Spor Yönetimi

·      Beden Eğitimi ve Spor

·      Hareket Eğitimi 

.   Rekreasyon

.   Engellilerde Spor

SED dergisi açık erişim olarak yayın yaparak spor bilimi ile ilgili farklı ülkelerdeki bilim insanlarının yayınlarını yayınlamaktadır.

Spor Eğitim Dergisi (SED) 

  • Dergimize gönderilecek makalelerin Word şablonları üzerinden yazılması bir “ÖNKOŞUL”dur. Bu şablona yazılmadan sisteme yüklenen makalelerin Hakem Değerlendirme süreci BAŞLATILMAMAKTADIR.
  • MAKALE ŞABLONU İÇİN TIKLAYINIZ.

Üst ve Alt Bilgiler kabul sonrası dergi yönetimi tarafından dizgi aşamasında güncellenecek olup yazarlar tarafından değiştirilmemesi gerekmektedir.

Sayfa Düzeni: A4 Kenar Boşlukları (Normal) (4 yandan 2,5cm)

Font: Times New Roman, Dikey

Makale Başlığı: 14 punto, bağlaçlar hariç her kelimenin baş harfi büyük olarak, Sola hizalı yazılır.

Sözlü bildiri, Doktora tezinden üretilmiştir veya destek almış çalışmalar başlığa * şeklinde dip not ile verilir. Başlıktan sonra bir boşluk ve dipnot verilmelidir. Dipnot 8 punto, 

Yazar/lar: 11 punto, Yazar Adı Soyadı (Soyadharfleri büyük) Dipnot bir boşluk ve sayı olarak 1 – 2… şeklinde, sola yaslı verilir.

Özet Başlık: 10 punto ve Koyu Yazılır, Sola hizalı.

Özet: 9 Punto, İki tarafa yaslı, 250 Kelimeyi geçmeyecek şekilde yazılmalıdır.

Anahtar Kelimeler Başlığı: 10 Punto Koyu, 

Anahtar Kelimeler: 9 Punto, En çok 6 anahtar kelime yazılmalıdır. (Başlıkta yer almayan kelimeler kullanılmalıdır.).

Makale Hakkında Bilgisi: Kabulden sonra tarafımızca gerçekleştirilir.

CrossMark ve DOI: Kabulden sonra tarafımızca gerçekleştirilir.

Ana Başlıklar: Giriş, Yöntem, Tartışma v.b. temel başlıklar, 11 Punto, Koyu ve Sola Hizalı, Sonra 3 nk ve Önce 12 nk boşluk

Alt Başlıklar: 11 Punto, Koyu, İtalik, Sola hizalı

Paragraflar: 11 punto, İki yana yaslı, Paragraflar arası 3 nk boşluk

Tablolar - Şekiller

Tablo ve Şekillerin hazırlanmasında William G Hopkins’in “GUIDELINES ON STYLE FOR SCIENTIFIC WRITING” (http://www.sportsci.org/jour/9901/wghstyle.html) yayınındaki bilgiler ve aşağıda belirtilen örnek Tablo yapıları göz önünde bulundurulmalıdır.

Tablo ve Şekil başlık ve metin özellikleri Türkçe - İngilizce Makale Şablon içerisindeki örneklerdeki yapılar dikkate alınarak verilmelidir.

Tablo ve Şekillerden öncesine ve sonrasına 12 nk boşluk verilirTablo başlıkları ve tablo içindeki metinler 10 Punto büyüklüğündeki karakterlerle yazılmalıdır.



ÖRNEK TABLO 1 (Bağımsız Gruplar)

Tablo x. ……………………………………………………………………

 

Grup 1 (N = …)

(Ort ± Ss)

Grup 2 (N = …)

(Ort ± Ss)

Fark (%)

(Ort ± Ss)

Fark (%)

(%95 GA)

p

EB

Yaş (yıl)

…….

…….

…….

……

……

……

Boy (m)

…….

…….

…….

……

……

……

Kütle (kg)

…….

…….

…….

……

……

……

Bağımlı Değişken 1

…….

…….

…….

……

……

……

Bağımlı Değişken 2

…….

…….

…….

……

……

……

Bağımlı Değişken 3

…….

…….

…….

……

……

……

…….

…….

…….

……

……

……

…….

…….

…….

……

……

……

EB: etki büyüklüğü (Cohen’s d), GA: güven aralığı, N: örneklem büyüklüğü, Ort: ortalama, Ss: standart sapma 

 

ÖRNEK TABLO 2 (Bağımlı Grup / Tekrarlı Ölçüm)

Tablo y. …………………………………………………………………………………

 

Ön-test 

(Ort ± Ss)

Son-test 

(Ort ± Ss)

Fark (%)

(Ort ± Ss)

Fark (%)

(%95 GA)

p

EB

Değişken 1

8,12 ± 1,21

9,12 ± 1,21

11,1 ± 3,78

8,11 - 14,1 

……

…….

Değişken 2

…….

…….

…….

……

……

……

Değişken 3

M7,65 [5,11-10,1]

M9,25 [6,11-13,2]

M9,25 [6,11-13,2]

7,11 - 9,87

……

r0,45

…….

…….

…….

……

……

……

…….

…….

…….

……

……

……

EB: etki büyüklüğü (Cohen’s d), Fark = (Son-test – Ön-test)/(Ön-test) × 100, GA: güven aralığı, M Medyan [25% - 75%] (yüzdelik dilimler), Ort: ortalama, r Non-parametrik test için etki büyüklüğü, Ss: standart sapma 

ÖRNEK TABLO 3

Table 1. Physical characteristics of the participants in A group (n=27) and B  group (n=27)

 

Group

Mean

SD

Min

Max

∆ (Mean ± SD)

95% CI of ∆

p

ES

Age (y)

A

32.9

2.3

19.1

27.0

………

……….

0.90

−0.04

B

33.0

3.0

18.8

32.2

Resistance Training Age (y)

A

4.6

1.7

2.0

9.0

……….

………..

0.32

0.35

B

3.9

2.3

2.0

10.0

Body Height (m)

A

1.80

0.08

1.70

1.98

…………

………..

0.43

−0.28

B

1.83

0.06

1.73

1.95

Body Mass (kg)

A

79.2

8.1

67.0

93.0

……….

………

0.89

0.05

B

78.8

10.1

59.1

102.0

1Time passed from birth date to the testing date; 2Time passed since the first participation in complementary resistance training for the specific sport branch; ∆: Difference = A – B; CI: Confidence Interval; ES: effect size (Cohen’s d); max: maximum; min: minimum; SD: standard deviation; y: year 


ETİK

Spor Eğitim Dergisi, en yüksek araştırma ve yayın etiği standartlarına bağlıdır. Etik suistimalden şüpheleniliyorsa, Yayın Kurulu, ilgili uluslararası yayın etiği kurallarına (yani, COPE yönergeleri, ICMJE Önerileri, CSE Yayın Etiği Beyaz Kitabı, WAME kaynakları, WMA politikaları ve ORI) uygun olarak hareket edecektir.

İNTİHAL

İntihal ciddi bir sorundur ve bilimsel yazıları etkileyen en yaygın etik sorundur. Spor Eğitim Dergisi hiçbir şekilde intihal yapılmasına izin vermez. Dergi politikamız gereği, gönderilen yazılar en az iki kez (değerlendirme sürecinde ve yayınlamadan önce) çakışan ve benzer metin durumlarını tespit etmek için intihal yazılımı ile taranır.

Tüm başvuruları intihal için taramak için "iThenticate" kullanıyoruz. % 20'in üzerinde bile yüksek benzerlik puanları, bir makalenin kabul edildikten sonra bile reddedilmesine neden olabiliir.

Spor Eğitim Dergisi ücretli bir dergidir. Makalelerin kabul veya ret durumuna bakılmaksızın ücret alınmaktadır.
Not:
- Değerli Yazar, Sizlerden ön değerlendirme, hakemlik, editörlük inceleme, dil kontrolü hizmeti, sekreterlik, yazım imla, mizanpaj kontrol vb nedenlerden dolayı ücret talep etmekteyiz.
- Bilgi için Makale ID nizi lütfen belirtiniz. Ücreti gönderilmeyen makaleler işleme açılmamaktadır.


Spor Eğitim Dergisi (SEDER), aşağıdaki indeks/veritabanlarında listelenmektedir: